utorok 18. marca 2008

Once

Film Once sa mi dostal do pozornosti uplnou nahodou a zo zaciatku som sa na nho pozeral s istou nedoverou. Ked som si ho letmo prebiehal, tak ma zaujala klavirna scena a aj dnes uz notoricky znama skladba Falling Slowly. Priznam sa ze tento druh hudby neoblubujem ale v tomto filme mi vobec neprekazala, skor naopak. Pribeh je velmi jednoduchy ale o to krajsi a co je najdolezitejsie hlavne realny. On je poulicny muzikant, ziviaci sa ako opravar vysavacov, ona sa pristahovala z Ceska, pretlkajuca sa roznymi pracami. Spoji ich laska k hudbe a spolocne tuzby. Na konci filmu budete mat nostalgicky pocit, preco sa to neskoncilo inak ale taky je zivot a tato snimka ho zachytava bez prikrasleni. Nekladie sa doraz na efekty a herecke vykony. Ovela dolezitejsie su tu dialogy, ktore plynu uplne prirodzene. Neposobia strojene a nepocujeme tu ziadne frazy, ci klise zname z hollywoodskych produkcii. Nazory na vykony protagonistov sa roznia, niektori chvalia a ini zase vytykaju amaterizmus a neherecky prejav. Myslim, ze prave kvoli nehereckemu prejavu oboch hlavnych predstavitelov to malo ten prirodzeny a realny nadych. A na to ze Glen Hansard a Marketa Irglova maju s filmom len minimum skusenosti, posobili suverenne.
Na zaver by som len dodal, ze nie vzdy to, co je vysperkovane a technicky dokonale je aj naozaj kvalitne. Pri tomto filme, ktoreho rozpocet bol 150 000 dolarov(za ktore by niektori americki herci ani nevysli von z domu) a tocil sa s dvomi rucnymi kamerami si mozme povedat staru znamu vetu, ze : v jednoduchosti je krasa.

2 komentáre:

lubosoa povedal(a)...

nadhera. odporučam into the wild

ivet povedal(a)...

Teda,fakt dobra recenzia,najprv som vahala,no uz viem ze si to pozriem..dikes ze si ma do toho nakopol..ani nevies ako.Ja odporučam Pokánie..to ma včera dostalo:)